Bij interesse kunt u contact opnemen met: Daan Loeff
Tel:0647783037 Email: daan@greenonions.nl Specificaties op een rijtje: (voor foto's en kentekenbewijs scroll naar beneden) Inmiddels alweer 3 jaar geleden heeft mijn schoonvader uitgebreid contact gehad met Peter Weeink, die zo vriendelijk was om ons heel veel informatie te verschaffen over de motor.
Op basis van zijn onderzoek en de bij ons bekende informatie hebben wij onderstaand overzicht gemaakt.
· De motor is samengesteld uit verschillende bouwjaren.
· KM-stand: Teller is er een van Smiths, klein en halfrond en staat op 14353 km
· Wordt geleverd met kentekenbewijs uit de jaren 40.
· Het blok is uit 1949, dat is duidelijk en gelijk het jongste deel van de motor. De versnellingsbak heeft een smeernippel bovenop. Het is dus een vetgesmeerde bak die tot en met 1948 gebruikt is.
· De voorvork is een model '41 tot ’46.
· De koplamporen zij aangelast. De koplamp zat voorheen met 4 stangetjes aan de vork vast.
· Het voorwiel is ook 41-48.
· Het voorframe heeft een zijspanlug en is dus vooroorlogs of van na ’48.
· Het achterframe heeft horizontale zadelveerbevestiging: gebruikt tot ’48. Er zitten platen tegen het achterdeel van het frame gelast. Dit is uiteraard een latere toevoeging. Mogelijk om een zijspan te kunnen bevestigen.
· Achterframe dus 41 tot en met 47.
· De olietank is gebruikt van 41 tot en met ’48. De benzinetank is waarschijnlijk van 47 of 48, gezien de draaitankdop samen met rubbers en emblemen. De oorlogsmodellen hadden dat niet.
· Achterspatbord heeft een ribbel. Mogelijk vooroorlogs of van na 1949. Voorspatbord hoort bij 41 tot en met 49.
·
Framenummer:
· Framenummer 10586
· Framenummer bijgeleverd kentekenbewijjs 5413 en bouwjaar 1940
· Kentekennummer op de plaat en kentekennummer op het originele rijbewijs komen niet overeen. Dit vereist nog wat uitzoekwerk om te achterhalen hoe de motor weer de weg op kan.
Wat betreft het framenummer: het lijkt het erop dat het een voorframe van een G3 betreft. Dat is de voorganger van de G3L, met webbvork. Gebouwd tot 1941. Het leger wilde een lichtere motor dan de G3 en daarom heeft AMC de G3L ontworpen. (L van lightweight)
Beide framenummers kloppen met model G3, hoewel na de oorlog men opnieuw begonnen is met nummer 500 maar dan heeft het fame andere kenmerken. Het merendeel van de motor bestaat uit onderdelen uit de oorlogsjaren of vlak erna.Gezocht:Deksel Vokes lucht filter. Zie foto.
TE KOOP.wegens te hoge leeftijd en kleinere behuizingMATCHLESS 350cc GLS;57overcompleet met kenteken.er moet hier en daar een draadjeen iets afgesteld worden???euro 3035 .E- mail; ansdewit2@kpnmail.nltel. 0356011527.
TE KOOP.t.e.a.b. B40voor de trial-liefhebbermade bij R.Pwel compleet maar wel wat sleutelwerktel 0356011527